Tilbage til Menu
Hans Kærlighed Svigter Aldrig
af Josef Prince

Lov Herren, min sjæl, og glem ikke alle Han's goder, som tilgiver alle dine misgerninger, som helbreder alle dine Sygdomme.
Salme 103:2-3.

Lad mig dele et vidnesbyrd med dig om, hvordan troen på Guds kærlighed, nåde og godhed bragte helbredelse til en dyrebar dame i Singapore. Connie blev diagnosticeret med en tumor på hypofysen i hendes hjerne. MR-scanningen viste, at tumoren var en makrovækst på omkring 1,5 cm.

Hun blev præsenteret for to muligheder: øjeblikkelig operation for at fjerne tumoren (risikoen for operation er en fejlrate på 20 procent og muligheden for at blive blind på det ene øje) eller medicin. Hun fik at vide, at hvis hun besluttede sig for medicin, ville det tage lang tid at virke, og de fleste tumorer skrumpede først efter et år eller deromkring. Dette er Connies historie:

Pastor Prince, det, lægerne sagde om tumoren, var en ødelæggende nyheder for mig og min familie. Jeg kan huske, at jeg fortalte mig selv, at hvis jeg skulle miste mit syn, ville jeg ikke leve mere.

Det var i denne tid, at min familie besluttede at overlade det hele til Gud, at stole helt på og have tillid til Ham og bede om helbredelse. Vi valgte at tage medicin.

På trods af at jeg ville tro på Guds kærlighed og godhed over for mig, blev jeg konstant plaget af spørgsmål som: ”Elsker Gud mig længere? Er Han overhovedet interesseret i mig? Straffer Han mig for noget forkert, jeg har gjort? Skal jeg bare bide tænder sammen og acceptere situationen?”

Det var først, da en kollega og ven på min arbejdsplads begyndte at give mig dine prædiken-cd'er for at lytte til, at jeg igen blev mindet om min Frelsers kærlighed, nåde og godhed mod mig. Jeg tror, at da jeg lyttede til Ordet prædiket via cd'erne, begyndte mit legeme at blive heles.

Inden for en måned efter medicineringen faldt niveauet af prolaktin i mit blod, og balancen af kemikalier i mit legeme blev stabil. Efter yderligere to måneder viste MR-scanningen, at tumoren var skrumpet til halvdelen af sin oprindelige størrelse. Jeg blev meget opmuntret, og vigtigst af alt følte jeg mig tillidsfuld og sikker på, at min Gud udførte Han's helbredende gerning i mit legeme, at Han elsker og har omsorg nok for mig og vidste, at jeg havde ondt og til at gøre noget ved det.

Den bedste nyhed kom, da MR-scanningen viste, at makrotumoren var VÆK! Lægen var forbløffet og blev ved med at sige, at der i de fleste tilfælde, selv når en tumor var skrumpet så meget, ville der stadig være rester af tumorceller. Men i mit tilfælde var tumoren fuldstændig VÆK, uden spor af nogen tumorceller overhovedet!

Ingen ord kan beskrive, hvor glad og taknemmelig jeg er over for Gud. Jeg ved, at det er Gud, der har helbredt mig. Men hvad der er vigtigere er, at jeg står højt som et Guds barn, og jeg ved, at jeg er Guds retfærdighed på grund af det, Jesus har gjort på korset for mig. At vide, at jeg er dybt elsket og Gud passepå mig, gør mig så sikker i mit forhold til Gud.

Jeg ønsker at give al ære og pris til Gud. Jeg er, hvad jeg er i dag – helbredt, hel og i fred – kun på grund af forkyndelsen af nådens evangelium!

Min ven, hvis Connie havde troet, at Gud straffede hende for en eller anden synd, ville hun bare have bidt tænder sammen, accepteret sin sygdom som straf og aldrig søgt Gud for helbredelse. Men lovpris Gud, at Han bragte lys ind i Connies situation og viste hende, hvor meget Han elskede hende!

Hvis du ønsker at se kraften i Guds nåde virke i alle dimensioner i dit liv, udfordrer jeg dig til at tro på Han's kærlighed, Han's retfærdighedsgave og Han's tilgivelse. Der er kraft til at helbrede nu, hvis du vil vende dig til og hvile i Han's fuldbragte værk og i Han's kærlighed til dig. Han's kærlighed svigter aldrig!
Til Dag 8
OP